2013. július 25., csütörtök

Nadrág varrás


Kivételesen nem Lilinek varrtam, hanem magamnak. Bár ezek se most készültek. Csak valahogy most jutott eszembe feltenni.

Mivel magamtól tanultam varrni, a szabásminta készítés nehezen megy. Mondhatni nem is nagyon tudok olvasni szabásmintát.
Ezért az egyszerűbb végénél fogtam meg a dolgot. Leterítek valami ruhát , körberajzolom, és kész. Na így főleg gyerekruhát varrtam, meg szoknyát régebben magamnak (na ezt is vagy kb 10 éve, pedig nagy szoknyás vagyok). Pedig saját részre régen ácsingózok már saját kézzel varrt farmer nadrágra. De eddig gyáva voltam belevágni. Szó szerint is, nemcsak képletesen.
De mikor tavaly  férjem meglepett egy vékony farmer anyaggal, ami tökéletes nadrágnak, muszáj volt belekezdeni.

Kerestem szabásmintákat, de miután nagy neki keseredve megállapítottam, hogy ez továbbra sem megy, mérgembe elővettem egy ócska nadrágom. Gumis derekú, zipzár nincs benne, 2 darabból áll, plusz a zsebek.
Szétbontottam, ráfektettem, körberajzoltam, körbevágtam, körbevarrtam, be gumiztam. Nemcsak a derekát, hanem a szárát is. Tökéletes gatyó lett.
Imádom. :-)))

Bár ezt csak itthonra hordom.

Elmenős gatyóknak továbbra is a zippzáros fazonokat kultiválom. De azt megállapítottam, hogy nem csak én, de a varrógépem se tudna egy olyan zippzáros megoldást megvarrni. Így csak itthonra gyártok magamnak ilyen gatyókat.






A zsebeket csipke szalaggal és cikk-cakk varrással egyediesítettem.

2 megjegyzés:

a Matula ikrek írta...

Teljesen jó ez első nadrágnak! ;o)
Mi is magunktól tanultunk varrni, már rég megoldott Zsuzsi Burda szabásmintából és leírásból szinte bármit, mire tanulta is a varrást. Szóval elmondhatom, hogy innen vezet oda az út. Ha Burdát veszel és szóról szóra követed a leírásokat, mindent meg fogsz tudni varrni előbb-utóbb, vannak részletek, amik nekem is csak úgy mennek még. :o)

Vica írta...

Köszönöm a biztatást.
Rám is fér. :-)

Már megvan a burda, de nehéz belevágni. :-) De azért szorgalmasan olvasgatom. :-)))