2013. augusztus 25., vasárnap

Házi delikát készítése

Neten olvastam valahol, (lehet  a nosalty-n) hasonló receptet.

Házi delikát készítése:

-fél kg sárgarépa
- fél kg egyéb zöldségek a tetszőleges arányban: zeller, karalábé, petrezselyem, vöröshagyma, paprika, karfiol
- zöld levelek. nekem most zeller és petrezselyem került bele, de lehet majorannát , lestyánt ..., egyebeket is belerakni. Ami csak van.
-negyed kg só.
A zöldségeket aprítani, reszelni vagy darálni, majd összekeverni a sóval, kis üvegcsékbe rakni.A kamra polcon egy évig simán tárolható. Felbontás után azért hűtőbe rakható.

Én már teszteltem ezt  receptet. Még tavaly ilyenkor készítettem ilyen házi delikátot, nagyon kapós, hamar elfogy, és tényleg nem romlik meg. Nem is tudom miért muszáj a boltit megturbózni na -glutamáttal. :-)) (na jó tudom).
Azt is kipróbáltam mi lesz vele  ha hűtőben hagyom egy pici adagot kis üvegben lezárva, de állandón kinyitogatva. Egy év után se romlik meg, az íze olyan mintha tegnap raktam volna el.

Bár esélye sincs megromlani, nálunk úgy 1 bébi kajás üveggel egy-max két hét alatt el fogyik. Érdekes amúgy, a bolti delikátot nem használtam ilyen sűrűn.  Visszatartott   károssága, na meg az ára.

Receptötlet: príma kis levest lehet főzni vele, belőle, ha egy liter zubogva fővő vízbe egy evőkanál delikátot teszünk, majd egy kis maroknyi csigatésztát. Kb 15 perc alatt kész is van, és sokkal ízletesebb mint a bolti kocka ízesítő.




3 megjegyzés:

Belli írta...

Nagyon jól hangzik....és szép is!Köszi a receptet,remélem lesz rá alkalmam,hogy ki is próbáljam:)

Vica írta...

:-) Szívesen.

Unknown írta...

Szia! Én ma megcsináltam, de még nem próbáltam ki. Ha tényleg nem romlik meg az nagyon szuper!