2012. október 1., hétfő

A befőzésből

már teljesen elegem van.
Pedig én aztán nagyon lelkes vagyok. Igazi kis "parasztasszonyka ", mondaná a férjem.
A környezetemben meg nem is nagyon értik minek az egész , mikor a boltban macera nélkül is lehet kapni mindent. :-)
Na de én szeretem ám csinálni,meg egészségesebb is, meg valahova el kell tüntetni a kertben termett dolgokat (mert az ugye nem maradhat parlagon, mert a gazt akkor is ki kell kapálni, akkor meg miért ne "valami" foglalja ott a helyet).
Tehát nyáron kb 150db 7 decis üveggel, meg vagy 20 db 5 literes üveggel főztem be.

Mindenféle lekvárok, és savanyúságok gyűltek össze.

A kis kertünkben nagyon jól termett mindenféle.
De már vagy két hete megfogadtam, hogy semmit se csinálok be többet. Már nekem is elegem van.
(És ez magyarázatot is ad  a nyári elfoglaltságomra)


De erre tegnap még csak lejött a fáról vagy 10 kg szilva. Lekvárnak termett. De én még csak azért se  főzöm be (férjem nagy bánatára, mert ő imádja a lekvárt), hanem csak magvazom és mehet a fagyóba, meg valami sütit is ki találok mára.

Szóval szilva magvazásra fel!




3 megjegyzés:

a Matula ikrek írta...

Nyálcsorgató a látkép! :o)
A sütős szilvalekvárra nem gondoltál? Csak mert azt nem kell kevergetni, vagy miszösz.

Ági írta...

Bolti lekvár??? Brrr ... csak azt ne, ha teheted, hogy sajátot egyél. Drága is és aki a házihoz szokott, annak ehetetlen is.
A szilva eltevés nem akkora munka, tessék csak magadon erőt venni és eltenni télire!! :-)) Én is a sütőben "főztem", de ha ellátogatsz Hajnal Kriszti blogjára http://hajnal1kriszti.blogspot.hu/, akkor ott olvashatsz tippet a gyors jó szilvalekvár készítéshez.
Ági

Vica írta...

Ó már kb 30 üveg szilva lekvárt raktam el, többet nem akarok.
A bolti nekem is ehetetlen, ráadásul drága is.

Köszi a tippeket , jövőre ki is próbálom!