2013. augusztus 19., hétfő

Folyékony szappan házilag

Olvastam már több helyen is, hogyan kell házilag már kész szappan darab felhasználásával készíteni kézmosó szappant. Itt jó kis leírást találhattok róla.
Ma reggel gondoltam ki is próbálok egy plusz adalékoktól mentes gyors és egyszerű elkészítési módot.

Forraltam 3 dl vizet. Mikor felforrt, elzártam a gázt, és belereszeltem egy natúr baba szappan harmadát.  Kavargattam-kavargattam, míg el nem olvadt  szappan. Hagytam az edényben kihűlni. Olyan jó kis zselés állaga lett. A szappan adagolóba tettem a felét, fel hígítottam vízzel és voila , lehet is használni. Jobb az állaga, mint a boltinak.
Negyed szappanból lett  1 liter folyékony szappan. A baba szappant olyan 150 Ft-ért vettem, tehát 50 forintból lett kb 400 -500 forintnyi kézmosó szappanom.
Bio, kézkímélő szappanból is el lehet készíteni, akkor még jobb az ár-érték arány.

Teljesen baba szappan illata van. Lehet bele tenni glicerint ( gyógyszertárban kapható) az állag javítás miatt. Vagy szódabikarbónát , hogy jobban besűrűsödjön. Illóolajokat a jobb illatáért. Meg paraffint a krémességért, e-vitamint kézápolásért.
De én most csak vizet tettem bele.
Kipancsolni ez is szuper, sőt jobb is. Lili már egyedül mos kezet, és szeret is pancsolni. Gondolhatjátok mekkora ipari mennyiségben fogyik nálunk a folyékony szappan . Ezzel a módszerrel tizedannyiba kerül , és még jobb is ez a szappan, mint pl a kapható legolcsóbb t-cos, vagy 100-as márka.

Kíváncsi vagyok a véleményetekre, ti vajon kipróbáljátok? És ha igen, nálatok, hogyan vált be?

Nincsenek megjegyzések: