2011. április 13., szerda

Langalló, avagy kenyérlángos

Mivel szombaton a mangalicafesztiválon csorgattam a nyálam a langallóra, de a házfelújításra spórolós énem nem engedte a kezem a pénztárcám felé nyúlni, így vasárnapra gyorsan ki is találtam mi lesz a menü.
Nézegettem a neten recepteket, de ahányat találtam mind más volt. Abban az egyben voltak közösek, hogy mind a kenyér tésztájának alapján készült. Mivel én is itthon sütögetem a kenyeret magunknak, így inkább a saját receptemet próbáltam ki.
Isteni finomra sikerült!
Bár akkora nagy adagot sikerült csinálni, hogy 2 napig azt ettük. De nem bántuk. :-))

Ilyen a tészta negyede kisülve:


Itt már feldíszítve, fokhagymás -tejföl alap, sült sonka, kolbász , szalonna, párolt hagymával. Hmmmm. :-)


A receptem (burgonyás kenyér alapreceptje)
1 krumpli főzve, törve, a sós főző levet, kb 2 dl-t is hozzá öntöttem, 60 dkg liszt, 2 tk só, 3 ek olaj, vagy zsír, 1 pohár natúr joghurt.
Ezeket egy edénybe öntöm, ráborítom a 2 dl cukros tejben megkelesztett 2 dkg friss élesztőt, robotképben összegyúrom.
jó alaposan kell gyúrni, hogy hólyagos legyen.
Nagy tálba kell tenni, mert kb 3x-ára megkel, 1.5 órát keleszteni.
Lisztezett deszkán nyújtani, sütőpapírral bélelt tepsibe tenni. Így is keleszteni jó negyed órát. Nem előmelegített sütőben sütni.

Majd kis hűlés után a langallót lekenni a tejfölös alappal ( 1 tejfölbe ízlés szerinti fokhagymát , sót borsot tenni). És a feltétet rá pakolni : dinsztolt hagyma (én ezt a mikróban gyors pároltam, simán beleraktam egy tányérba, egy másikkal letakartam, pároltam, és utánna nagy szellőztettem a kamrát :-)) ), ízlés szerint szalonna, bacon, kolbász, meg amit szeretnél.

Majd farkas étvággyal gyorsan eltüntetni az asztalról. :-)

Ti szeretitek a kenyérlángost/langallót?

2 megjegyzés:

a Matula ikrek írta...

Nem lehetne polcos a bejegyzés, hogy ki lehessen kapni belőle egy tányérral? :o)

Vica írta...

Én szívesen polcossá tenném, de csak akkor ha én is kaphatnék más finomságokból. :-)