2013. május 21., kedd

Befőzés: fehérakácvirág

Télire készülve szedtünk egy szatyor fehérakácvirágot.

( A lilaakác mérgező, csak a fehérakác a jó!!!!!)

Úgy négy maroknyit 3 liter vízbe áztattam  , egy kiló cukrot borítottam rá, meg egy kis kanál citromsavat. Két egész citromot szeleteltem bele.
Két napig áztattam így.
Majd leszűrtem. Két liter szörp lett belőle.Ha télire akarjátok a szörpöt eltartósítani, én javasolnám még ezt is felfőzni, egy kis na -benzoáttal, de ha friss fogyasztásra lesz akkor nem kell ilyesmi bele.

 A maradék kb 1,5 litert felfőztem, egy zacskó dzsemfixxel, majd üvegbe tettem télire.( meg kis tálkába citrommal: ezt azonnali fogyasztásra). Nem dunsztoltam, így is eláll, egy évig.
Isteni finom aromája van, ráadásul csökkenti a gyomorsav termelést. :-)
Érdemes kipróbálni.




 A szatyorban lévő másik adagot simán kiszárítom tálcára-ruhára téve.
Ebből télire lesz majd fehérakác virág szörp.
Csak jó egy evőkanálnyi szárított virágot fél liter cukor forró vízzel le kell forrázni, citrommal ízesíteni,  és kész is van a szörp ha kihűl, vagy melegen : tea.


2 megjegyzés:

a Matula ikrek írta...

Ezt még nem is hallottam, de amennyire a hasonló bodzaszörpöt imádom, biztos ez is tetszene! :o)

Vica írta...

Próbáld ki, nagyon finom. És annnnyira különleges aromája van. :-) Nyami!